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We investigate how presidential election-related uncertainty affects firms’ earnings reporting using the earnings forecasts of analysts serving as market information intermediaries. As uncertainty in the business environment increases around elections, analysts may experience greater difficulty in predicting earnings. During an election, firms may reduce their own information because they do not know how the business environment will change according to the result of an election and there is uncertainty about market information as well, is uncertain. As market information is also uncertain, analysts have little information to use when forecasting. We find that analysts’ forecast accuracy decreases and that analysts forecast more optimistically during presidential elections, periods of political uncertainty. Overall, our results indicate that uncertainty during elections influence analysts’ forecasts.


본 연구는 대통령 선거기간 동안 확대되는 정치적 불확실성에 대한 재무분석가의 반응을 연구하였다. 국가적인 선거는 기업 환경의 불확실성을 증가시키기 때문에 재무분석가들의 이익예측을 어렵게 할 수 있다. 기업은 역시 선거 결과에 따라 기업 환경이 변화할 수 있으므로 정보 공개를 보수적으로 할 수 있으며, 시장 정보도 불확실성이 높으므로 재무분석가들이 정보 획득에 어려움을 겪을 것이다. 선거기간 동안, 재무분석가의 예측 정확도가 감소하고, 다른 기간과 비교하였을 때, 상대적으로 낙관적인 예측을 하는 것을 확인하였다. 본 연구는 선거기간의 정치적 불확실성이 재무분석가의 예측에 영향을 미친다는 것을 보여줌으로써, 재무분석가의 예측과 그 활용에 있어 정치적 불확실성을 고려해야 함을 시사한다.